Kurzy snižování nadváhy
a zdravého životního stylu.
Jezte s námi zdravě! – Krabičky domů i do zaměstnání.

Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé n./L. 5.10.2013 s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou.
Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé n./L. 5.10.2013 s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou
Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé n./L. 15.9.2012 s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou. Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé n./L. 15.9.2012 s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou.
Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé n./L. 15.9.2012 s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou.
Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé nad Labem - 1.10.2011<br />S přednáškou MUDr. Kateřiny Cajthamlové Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé nad Labem - 1.10.2011<br />S přednáškou MUDr. Kateřiny Cajthamlové
Den zdraví, krásy a pohybu v Lysé nad Labem - 1.10.2011
S přednáškou MUDr. Kateřiny Cajthamlové
ing. Petr Havlíček
Den zdraví v Pečkách
výživové poradenství, měření skladby těla a přednáška ing. Petra Havlíčka
Veronika
Největší úspěch!
Veronika nastoupila do kurzu StoBu v Čelákovicích v dubnu 2008. V dubnu letošního roku váha ukázala - 40kg.

Dietní poradna

09. 05. 2011

Víte, co jíte

Na trh se dostávají výrobky, které skutečně odpovídají zásadám správného a zdravého stravování, jsou vyráběny šetrnými technologiemi a zachovávají si veškeré přírodní zdroje živin původních surovin (vláknina, vitamíny, minerály)

 Pro zvýšení výživové hodnoty, především vlákniny, která je tak důležitá pro správnou činnost trávicího systému a prokazatelně snižuje výsledný GI, jsou výrobky obohaceny rezistentním kukuřičným škrobem Hi-maize.                                                                                            Ochutnejte nové výrobky s vysokým obsahem vlákniny a přivítejte léto ve zdravém životním stylu, více v našem Eshopu. 

Porovnání energetických hodnot potravin – názorné ukázky

Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin Porovnání energetických hodnot potravin

Lze pouze pomocí jídelníčku zhubnout?

Jídelníček je jen součástí skládanky vašeho životního stylu. Tvoří pouhou čtvrtinu, další čtvrtina je ovlivněna sportem, předposlední čtvrtina odpočinkem a ta poslední psychikou (ta je nejdůležitější). Pokud tedy chcete zhubnout, musíte se rovnoměrně věnovat všem oblastem.

Je správný pitný režim opravdu tak důležitý?

Pro fungující metabolismus je nutný dostatečný příjem vody. Optimálně bychom měli vypít 2 - 3 litry tekutin denně. Samozřejmě pokud se pohybujeme v horku, těžce pracujeme nebo sportujeme, musí být tekutin k dispozici více. Záleží i na skladbě jídelníčku. Člověk, který špatně pije, také škodí ledvinám a hlavně.
Pozor na slazené minerálky, limonády a alkohol.
Dietní poradna

Co je možno označit jako celozrnné pečivo?

Celozrnné pečivo musí podle zákona obsahovat minimálně 80 % celozrnné mouky z celkové hmotnosti pečiva. Pokud je ve složení uvedena na prvním místě hladká mouka a celozrnná až na druhém nebo třetím místě, nejedná se o celozrnný výrobek.

Jím jenom ovoce a stále nemůžu zhubnout. Jak to?

Rozhodně jste zvolila nevhodnou cestu ke štíhlé linii. Vaše tělo má nedostatek bílkovin, tuků, nemluvě o deficitu vápníku, železa a dalších důležitých látek. Přesto, že se takto drasticky omezujete v jídle, tloustnete. Ovoce je zdrojem sacharidů, na jejichž zpracování je zapotřebí inzulín. Ten provokuje v těle procesy ukládání tuku. K tomu, abyste zahnala hlad potřebujete sníst velké množství ovoce. Místo toho byste si mohla sestavit pestrý redukční jídelníček bez toho, aniž by vám cokoli chybělo a aniž by jste trpěla pocity hladu.

Co je Robi?

Robi maso je nízkoenergetický, mikrobiálně čistý, tepelně upravený polotovar, neobsahující žádné živočišné bílkoviny, tuky, cholesterol, sóju, glutamát, syntetická barviva a konzervanty. Má nízký obsah sacharidů, je snadno stravitelný a přitom nepostrádá důležité výživové látky. Oproti klasickým zdrojům rostlinných bílkovin (luštěniny, sója) je snadněji stravitelné a nenadýmá. Složení aminokyselin samozřejmě odpovídá složení rostlinných bílkovin.
Dietní poradna

Které potraviny patří mezi nejvhodnější zdroje bílkovin?

Mezi potraviny s vysokým obsahem bílkovin a zároveň malým množstvím tuku patří např.: sojové maso, olomoucké tvarůžky, tvaroh na strouhání a tvaroh bez tuku,čočka, hrách, fazole, krůtí maso, zvěřina, tuňák a tofu.
Dietní poradna

Kolik bychom denně měli sníst ovoce a zeleniny?

Denně bychom měli zkonzumovat 200g ovoce a nejméně 400g zeleniny.

Co jsou probiotika?

Probiotika jsou živým doplňkem stravy, který příznivě ovlivňuje zdraví člověka zlepšením jeho mikrobiální střevní rovnováhy. Probiotika zvyšují imunitní schopnosti organismu a člověk pak lépe odolává infekcím. Je rozhodně k užitku, aby se ve vašem jídelníčku každodenně objevovaly potraviny ze skupiny kefírů, jogurtů, acidofilního mléka nebo podmáslí. Čím více druhů budete střídat, tím lepšího efektu můžete dosáhnout.

Platí, že čím libovější maso, tím méně cholesterolu?

Vztah mezi obsahem tuku a cholesterolu je v libovém i tučnějším mase přibližně stejný. Libové maso je však vhodnější, protože nedodává tolik nasycených tuků, jejichž efekt na hladinu cholesterolu v krvi je nepříznivý.

Proč jsou vhodné pro hubnutí výrobky Šmakoun?

Při redukci váhy je třeba nejen sledovat množství přijímané energie, ale i skladbu jídelníčku. Je důležité, aby hubnoucí přijímali dostatečné množství bílkovin. Problémem je, že zejména živočišné bílkoviny jsou často provázené tuky, které potřebujeme omezovat. Tento problém pomáhá řešit vynikající výrobek pro zdravou výživu ŠMAKOUN jehož základem je vaječná bílkovina. Sto gramů této potraviny obsahuje pouze 220 kJ, dodá tělu důležité bílkoviny, a co je nejdůležitější, opravdu si pochutnáte. Kromě klasických úprav, kdy lze s plátkem ŠMAKOUNA zacházet jako s kuřecím masem, nám může tento pomoci zvládnout i krizové situace, jako jsou nezvladatelné chutě u televize.
Dietní poradna

Zmrzliny pro štíhlou linii?

Dietní poradna
V horkých letních měsících si vzpomene na zmrzlinu i člověk, který běžně toto zboží v obchodech přehlíží. Dá se nějak skloubit chuť na zmrzlinu se snahou o štíhlou linii ? Zachrání nás zmrzlina vodová nebo taková, která nese označení Fit line ?.

Bohužel na českém trhu se nevyskytuje zmrzlina, která by po všech stránkách vyhovovala dietnímu stravování. Jistě by nebyl problém vyrobit takovou, která by nepředstavovala nálož tuku nebo cukru případně kombinaci obojího. Stačilo by použít tvaroh nebo jogurt a ovoce a vše dosladit náhradním sladidlem na bázi sukralózy (ve světě se nazývá splenda, u nás cukren). Zmrzlina by ani nemusela mít čokoládovou polevu.

Nicméně zatím je trh přesycen zmrzlinami vodovými, které sice neobsahují tuk, ale parádně nám “rozhází” hladinu krevního cukru. Zatímco jsme si odpoledne dopřáli zmrzlinu s nízkou energetickou hodnotou, večer dostáváme hlad, který nás donutí překročit původně plánovanou porci jídla.

O něco lepšími se tedy jeví zmrzliny, které obsahují aspoň částečně bílkoviny pocházející z tvarohu nebo jogurtu. I mezi nimi se však najdou velké rozdíly v nutričních hodnotách.

Relativním vítězem testu zmrzlin pro štíhlou linii se tak stávají zmrzliny Míša a Kuba. Obsahují totiž nejvíce bílkovin a nejméně cukru. Ve fázi aktivního hubnutí si ale i na ně dávejte velký pozor a dopřejte si je maximálně 1–2 x v týdnu (pokud už váhu udržujete po zhubnutí, můžete si je dát častěji

Míša
Složení: Tvaroh 53 %, kakaová poleva 18 % (rostlinný tuk, cukr, kakao 9 %, sušená syrovátka, sojový lecitin, aroma), cukr, smetana, sušené odtučněné mléko,emulgátor (mono a di glyceridy mastných kyselin), stabilizátory (alginát sodný, karagenan, karubin, guma guar).

Hodnocení: Nejvyšší obsah tvarohu (53 %) a tedy i bílkovin ze všech testovaných zmrzlin. To se ale týká jen Míši tvarohového – klasického. Jahodová mutace už má méně tvarohu (34 %), o to více cukru. Meruňkový Míša je z hlediska hubnutí z této trojice nejhorší (tvarohu jen 32 %).

Korunní Silueta – další povedený vtip výrobců

Dietní poradna
Muži to nikdy nepochopí“ slogan nové Korunní siluety na jejíž celostránkové reklamní fotografii si muž s nechápavým výrazem zamyšlené drbe lysé čelo vystihuje přesně situaci. Situaci, která je tak absurdní, že rozum zůstává stát a kromě mužů přestávají chápat i všichni, jejichž inteligenční kvocient je vyšší než dnešní datum. Ti ostatní slepě věří, že nová Korunní silueta je lepší než byla ta předchozí, protože má přeci nízký glykemický index ! A také málo kalorií ! Má to však háček – o druhých půlkách těchto pravd se už nemluví.

Původní Korunní silueta byla pro hubnutí naprosto v pořádku, bez kalorií, slazená tím nejlepším sladidlem (sukralózou) a byla doporučována jako vhodná alternativa k obyčejné vodě.

Výrobce však bohužel změnil složení výrobku „za pochodu“ a bez varování stejně, jako se to před časem stalo v případě nápoje Aquila aquabeauty. Nicméně jak to obhájit? Jednoduchým trikem použití polopravd. Výrobce použije fruktózu, která samozřejmě má nižší glykemický index než řepný cukr, ale původní Korunní měla glykemický index NULOVÝ, respektive neměřitelný, protože neobsahovala cukr vůbec žádný. Dělají si z nás prču? Nebo si myslí, že nás omráčí použitím zaklínadla „Nízký GI Korunní Siluety byl ověřen 3.interní klinikou UK a VFN v Praze“ ? A když tvrdí, že má Korunní málo kalorií, je to také pravda jen napůl. Korunní má méně kalorií než sladké limonády, ale ty by nikoho nenapadlo dát za základ pitného režimu při hubnutí. Co je vlastně málo? 1 láhev Korunní Siluety má 735 kJ ! To zase tak úplně málo není. A kdyby někdo nedej bože chtěl být ještě úžasnější a vypil by požadované 3 litry tekutin , tedy 2 láhve, dalo by to 1470 kJ ! To může být celý oběd ! S tím rozdílem, že cukr, fruktózu nevyjímaje, se metabolicky „chová“ hůře než stejná energetická hodnota získaná z bílkovin. Vůbec tedy není divu, že Soňa svojí váhu za poslední měsíc nesnížila, dřívější Korunní Silueta totiž byla zcela bez kalorií.

Těstoviny místo masa?

Dietní poradna
Těstoviny patří mezi jedny z nejoblíbenějších potravin, mezi přílohami hrají jednoznačně hlavní roli. Mají univerzální použití, jsou rychle hotové a můžou být doma ve stálých zásobách. Z hlediska výživy nejsou úplně problematické, protože – pokud je nerozvaříme- mají v rámci příloh relativně nízký glykemický index. Jejich mínusem je však poměrně vysoký podíl sacharidů, který je diskvalifikuje při hubnutí k použití v odpoledních a večerních hodinách. Nebo alespoň tomu tak bylo do doby než se objevila jejich proteinová varianta.

Jak je to možné? Ani Italům se nevyhýbají problémy spojené s nadváhou a obezitou. Jelikož by jejich život bez oblíbených těstovin za mnoho nestál, zamysleli se a vyrobili recepturu na bázi sójové mouky, pšeničné bílkoviny neboli lepku, přidali trochu kvalitní semoliny, ovesnou vlákninu a guarovou gumu, což je také vláknina. Výsledkem jsou těstoviny s 57 g bílkovin ve 100 g suchého “materiálu”. Ze 100 g suchých těstovin vznikne 190 g hotové přílohy. Z celého sáčku, který má 200g, uvaříte 380 g hotové přílohy.

Složení: Ve srovnání s klasickými těstovinami mají tedy diametrálně odlišné složení. Mají sice přibližně stejnou energetickou hodnotu na 100 g vařených těstovin, ale 6 x vyšší obsah bílkovin a obsah sacharidů naopak o 75 % nižší. Kromě toho mají i vysoký obsah vlákniny.

Pozor na přejedení: Pokud vážíte klasické těstoviny v uvařeném stavu, pravděpodobně víte, že 100 g je jen depresivně malá hromádka. Proteinové těstoviny jsou lehčí, tedy objemnější. Pokud sníte 100 g uvařených proteinových těstovin, budete velice dobře zasyceni. Dávejte však pozor na to, abyste si nedali na talíř větší porci než je zmiňovaných 100 g. Přeci jen: 30 g bílkovin je totéž jako 150 gramový steak! Nejezte je tedy jako přílohu k masu, kombinujte je se zeleninou, pokud přidáte maso nebo ryby, dejte jen úplně málo, spíše pro chuť.

Úprava a recept: Chuť proteinových těstovin je samozřejmě trochu odlišná od klasických těstovin. Někomu chutnají velmi, jiný se v těchto těstovinách zrovna nenajde, nicméně za pokus stojí. Těmto těstovinám velice svědčí omáčka (bazalkové pesto nebo omáčka z rajčatového pyré, sušená rajčata v oleji , parmazán, malý kousek uzeného lososa apod).
Počet kusů:
Celkem: Kč
Wellness víkendy
11. 10. - 13. 10. 2019

21. 08. - 28. 08. 2019

Skupinové kurzy